STRONA GŁÓWNA/ ZESPÓŁ
MAGDALENA MODRZEWSKA
WŁAŚCICIELKA
Przedszkole Blossom jest spełnieniem moich marzeń o pracy, która jest czymś więcej niż pracą.
Z wykształcenia jestem filologiem angielskim oraz absolwentką studiów MBA na Nottingham Trent University/Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Dwadzieścia lat mojego życia spędziłam w korporacjach, ostatnie czternaście jako dyrektor wydawniczy w wydawnictwie Edipresse Polska zarządzając magazynami dla kobiet.
Swoją karierę zawodową zaczynałam ucząc dzieci na studiach i było to bardzo inspirujące doświadczenie. Pokazało mi, że dzieci chłoną drugi język jak gąbka. Prywatnie jestem mamą dwóch córek – młodsza idzie do mojego przedszkola. Starsza – ośmiolatka – jest dwujęzyczna. To właśnie dzięki anglojęzycznej edukacji.
Poza pracą kocham podróże. Zwiedziłam z plecakiem kawał świata. Szczególnie ciepło wspominam moją 3-miesięczną wyprawę po Azji Południowo-Wschodniej. Lubię dobrą książkę, kino, muzykę jazzową, fotografię.
DOROTA ROGULA
DYREKTORKA PRZEDSZKOLA
Wróciłam! Nie mogę doczekać się spotkania zarówno tych, z którymi już miałam przyjemność się poznać jak i nowych twarzy. Więc trochę opowiem o sobie… Urodziłam się w Polsce, ale dorastałam w RPA. Moja przygoda z pracą jako nauczyciel rozpoczęła się w Dubaju, gdzie pracowałam dla linii lotniczych, a po urodzeniu córki zaczęłam pracę w przedszkolu. Cieszę się, że znów mieszkam w Polsce. Moje wykształcenie obejmuje 3 poziom Cache w Early Years Foundations and Stages (EYFS-UK) oraz International TEFL / TESOL Training (USA). Odnajduję wielką satysfakcję w pracy z małymi dziećmi, pielęgnowaniu ich naturalnej ciekawości świata, entuzjazmu i kreatywności. Bardzo ważne jest dla mnie środowisko, w którym zarówno rodzice jak i nauczyciele otwarcie ze sobą współpracują. Nie mogę się doczekać wspaniałego nowego dla mnie roku!
KAROLINA MIZERSKA
KIEROWNIK ADMINISTRACYJNY
Nazywam się Karolina Mizerska i pracuję w przedszkolu Blossom jako kierownik administracyjny. Ukończyłam studia z zakresu finansów i rachunkowości, przygotowania pedagogicznego, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz zarządzania oświatą.
Pracowałam jako księgowa oraz nauczyciel w przedszkolu. Praca z dziećmi sprawia mi ogromną radość.
Prywatnie jestem mamą dwóch synów i córki. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować oraz oglądać dobre filmy.
JUSTYNA CEDRO
KIEROWNIK ADMINISTRACYJNY – Aktualnie na urlopie macierzyńskim
Nazywam się Justyna Cedro i w przedszkolu Blossom pracuję jako kierownik administracyjny. Ukończyłam studia licencjackie z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz studia magisterskie z filologii angielskiej. Przed pracą w biurze Blossom, przez 5 lat pracowałam jako nauczyciel w przedszkolu.
Przebywanie i praca z przedszkolakami przynosi mi mnóstwo radości ale też wiele uczy! Jest okazją do odkrywania tajemniczego i kolorowego świata.
W wolnym czasie lubię gotować, szczególnie dania wegetariańskie. Lubię też praktykować jogę i podróżować.
PAULINA KAROLKIEWICZ-KOMAROWSKA
NAUCZYCIELKA PRZEDSZKOLNA
Posiadam 13-letnie doświadczenie w prowadzeniu grup przedszkolnych (szczególnie najstarszych dzieci). Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskałam tytuł magistra na Wydziale Pedagogicznym. Ukończyłam również studia podyplomowe z zakresu edukacji wczesnoszkolnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Jestem też certyfikowaną nauczycielką języka angielskiego.
Praca z dziećmi daje mi wiele radości i satysfakcji. Uwielbiam patrzeć na świat ich oczami i pobudzać ich kreatywność, która zaskakuje mnie każdego dnia. Interakcja z małym człowiekiem i możliwość towarzyszenia mu podczas odkrywania świata jest dla mnie czymś niezwykle cennym i wzbogacającym. Wierzę, że każde dziecko jest wyjątkowe, jest indywidualnością z własnymi zainteresowaniami oraz niepowtarzalnym stylem i tempem uczenia się. Uważam, że moim zadaniem jako nauczyciela jest poznanie moich uczniów na tyle dobrze, aby pomóc im rozwinąć pełnię ich potencjału, umożliwiając im odniesienie sukcesu w dorosłym życiu.
Jako nauczyciel uwielbiam się uczyć – uczestniczę w różnego rodzaju szkoleniach i kursach. Jedno ze szkoleń – Porozumienie bez Przemocy (Non-Violent Communication) – wiele zmieniło w moim życiu i głęboko wierzę, że uważne słuchanie swoich emocji i potrzeb czyni nasze życie lepszym każdego dnia.
Pasjonują mnie podróże dalekie i bliskie – przy czym moją największą miłością są Włochy. Uwielbiam też góry i spędzanie długich godzin na wędrówce po szlakach. Zawsze znajdę czas na ciekawą książkę i lubię otaczać się muzyką z różnych gatunków i części świata. Gram na gitarze i ukulele. Uwielbiam gotować i piec. Na co dzień staram się dużo uśmiechać, kierując się maksymą, że „uśmiech to krzywa, która wszystko prostuje”.
NINA NOWAKOWSKA
NAUCZYCIELKA PRZEDSZKOLNA
Nazywam się Nina Nowakowska i jestem nauczycielką w przedszkolu. Kiedy byłam małą dziewczynką, zawsze podziwiałam moich nauczycieli i chciałam być taka jak oni. Kiedy wracałam do domu ze szkoły, udawałam, że uczę wszystkie moje pluszaki. Kiedy dorosłam, zaczęłam zamieniać moje marzenia w rzeczywistość. Ukończyłam studia licencjackie z zakresu edukacji wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Warszawskim, a obecnie kontynuuję studia magisterskie z terapii pedagogicznej na Akademii Humanistyczno-Pedagogicznej w Łodzi. Ukończyłam również kilka kursów, m.in. bajkoterapię, nauczanie poprzez sztukę i podstawy arteterapii. Ponadto, mam 7 lat doświadczenia pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. W wolnym czasie lubię gotować i testować nowe przepisy. Jestem również zapaloną ogrodniczką! Praca z dziećmi przynosi mi dużo radości. Ich pomysły i kreatywność nigdy nie przestają mnie zaskakiwać.
KAROLINA MIŚTAL
NAUCZYCIELKA PRZEDSZKOLNA
Pochodzę z małej miejscowości na Podkarpaciu i już jako mała dziewczynka wiedziałam, że chcę zostać nauczycielką. Obserwowałam moich rodziców przy pracy – mama uczyła historii, tata biologii. Widząc ich oddanie pracy, chciałam robić to samo.
Ukończyłam studia na Uniwersytecie Lubelskim, zdobywając tytuł magistra historii. Zaraz po ukończeniu studiów wyjechałam do Oxfordu w Anglii, gdzie uczyłam się języka angielskiego i obserwowałam pracę nauczycieli szkół podstawowych w drugiej klasie. Po powrocie do Polski ukończyłam studia podyplomowe z zakresu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W zawodzie pracuję od sześciu lat. W pracy z dziećmi cenię ich otwartość na świat i uwielbiam ich wyobraźnię, którą chętnie wspieram. Interesuję się również psychologią dziecięcą. Cenię sobie współpracę z rodzicami.
Czas wolny lubię spędzać na łonie natury. Mam na wsi dom z ogrodem, w którym uprawiam własne warzywa i kwiaty. Lubię podróże, dobrą literaturę i kocham zwierzęta. Mam dwa psy, a w przyszłości chciałabym nauczyć się jazdy konnej.
ANALAURA AGUILERA
NAUCZYCIELKA PRZEDSZKOLNA/ NAUCZYCIELKA JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO
Cześć! Nazywam się Analaura Aguilera. Dzieci nazywają mnie Pani Analaura. Uczę angielskiego i hiszpańskiego tutaj w Warszawie od stycznia 2021 roku i od tego czasu kocham to, co robię. Czuję, że znalazłam swoje powołanie i Warszawa stała się moim drugim domem. Odkąd byłam małą dziewczynką, zawsze uwielbiałam chodzić do szkoły i wchodzić w interakcje z innymi, więc naturalnym było, że zostałam nauczycielką.
Pochodzę z Santa Cruz de la Sierra w Boliwii, ale dorastałam w Naples, na Florydzie, USA. Nauczyłam się angielskiego w szkole, a hiszpańskiego w domu, rozmawiając z rodziną, dzięki czemu oba języki stały się moimi rodzimymi. Studiowałam nauki ogólne w Valencia College w Orlando, na Florydzie, USA, a certyfikat TEFL zdobyłam we Florencji, we Włoszech.
Mój styl nauczania jest zabawny i interaktywny. Ważne jest dla mnie, aby moi uczniowie czuli się pewni siebie, zauważeni, wysłuchani i przede wszystkim bezpieczni. Prywatnie lubię spędzać czas w domu z moim kotem, spacerować po Starym Mieście i odkrywać nowe kawiarnie.
Jana Goosen
NAUCZYCIELKA PRZEDSZKOLNA
Pochodzę z małego miasteczka w Południowej Afryce. Wychowałam się w dużej rodzinie nauczycieli, więc zawsze wiedziałam, że odnajdę swoją pasję w tej dziedzinie. Moją podróż edukacyjną rozpoczęłam, gdy ukończyłam kurs TEFL i zostałam asystentką w przedszkolu w Warszawie, gdzie miałam wiele okazji do udziału w kursach i poznałam metodę Porozumienia bez Przemocy, którą cenię jako istotny element mojej filozofii nauczania. Kilka lat temu wróciłam do Południowej Afryki, aby kontynuować studia pedagogiczne, a także miałam okazję pracować w różnych lokalnych szkołach. Głęboko wierzę, że nie ma nic bardziej satysfakcjonującego niż doświadczanie wielkiej kreatywności i ciekawości, jaką oferują dzieci. Poza pracą czerpię ogromną radość z czytania, podróżowania oraz z kontaktów z ludźmi wokół mnie. Natura zajmuje szczególne miejsce w moim sercu i odkrywam ją tak często, jak to możliwe.
Kirsty Ambrose
NAUCZYCIELKA PRZEDSZKOLNA
Nazywam się Kirsty i pochodzę ze słonecznej Południowej Afryki. Ukończyłam studia z komunikacji oraz medioznawstwa, a swoje umiejętności doskonaliłam w różnych sektorach, w tym w public relations, reklamie i edukacji – z pasją do nauczania języka angielskiego jako głównym punktem mojej kariery. Przysłowie „dzieci są przyszłością” szczególnie do mnie przemawia, ponieważ uważam, że lata przedszkolne to ekscytujący czas, aby delikatnie kierować i kształtować młode umysły. Jest po prostu tak wiele do nauczenia się i odkrycia – i to jest bezcenne.
Poza nauczaniem lubię dobrą książkę, gotowanie oraz podróżowanie.
Ludmila Correa Garcia
ASYSTENTKA NAUCZYCIELA
Nazywam się Ludmiła, pochodzę z Brazylii. Ukończyłam licencjat z prawa i pedagogiki. Przyjechałam do Polski, aby studiować przez semestr na Uniwersytecie Warszawskim i zdecydowałam się na kontynuowanie studiów magisterskich z językoznawstwa na tym samym uniwersytecie. Pracuję w szkołach dwujęzycznych od czterech lat i jestem pasjonatką edukacji. Bardzo lubię tańczyć i tradycyjną brazylijską muzykę.
MAGDALENA JACKOWSKA
POMOC NAUCZYCIELA/ ATELIERISTA
Nazywam się Magdalena Jackowska i jestem studentką kulturoznawstwa. Od zawsze fascynowałam się światem sztuki w najszerszym tego słowa znaczeniu, dlatego zdecydowałam się podjąć studia w tym kierunku.
Jestem również aktywną członkinią ZHP – pełnię funkcję drużynowej. Pracując z najmłodszą metodyką, czyli zuchami w wieku 7-10 lat, mogę rozwijać ich ciekawość świata oraz kreatywność. Jest to dla mnie niezwykle satysfakcjonujące doświadczenie, które pozwala mi nie tylko nauczyć, ale także uczyć się od moich podopiecznych.
Łącząc dwa powyższe aspekty odnalazłam się w przekazywaniu wiedzy o świecie sztuki i inspirowaniu do artystycznego wyrazu właśnie tych najmłodszych!
Poza tym, lubię także czytać, podróżować i poznawać nowych ludzi. Uwielbiam spędzać czas na odkrywaniu nowych miejsc i kultur, co pozwala mi poszerzać horyzonty i inspiruje do dalszego rozwoju.
WOJCIECH GURTIAKÓW
SZEF KUCHNI
Gotowaniem zajmuję się prawie 20 lat, z czego ostatnie 9 specjalizuję się gotowaniu dzieciom. Kuchnia to moja dawno temu odkryta pasja, a także niekończąca się przygoda, którą będzie trwać jeszcze długo…
Zanim poświęciłem się wąskiej specjalizacji dziecięcej, gotowałem za granicą pod skrzydłami świetnych fachowców i cudownych wizjonerów gastronomii. 10 lat pracowałem w Wielkiej Brytanii na różnych szczeblach poznawałem tajniki i techniki kulinarne. Na Wyspach – jak sięgam pamięcią przekonałem się, że gotowanie dla nie jest czymś więcej niż tylko praca.
Gotowanie dla mojej rodziny przede i nastoletniego syna stało się zadziwiająco karkołomnym wyzwaniem, ale także triggerem dlaczego specjalizuję się w kuchni dziecięcej.
Jedzenie dla dzieci jest ważne – wiadomo! Ale to od nas, zdaję sobie sprawę zależy jak połączyć dwa aspekty – zdrowy i atrakcyjny dla oka dziecka, tak żeby wyrobić mu zdrowe nawyki, które będą procentowały w życiu.
Dzieci są zwykle ciekawe tego co doświadczają i zjadają – gotowanie dla nich nie jest zawsze łatwe. Musimy „tylko” znaleźć sposób by ta ciekawość przekładała się na radość próbowania nowych, zdrowych, może nie zawsze popularnych – przynajmniej na początku, na ich indywidualnej mapie smaków i zapachów. Moim priorytetem w pracy w Blossom połączenie w jedno – smaku i zdrowia na talerzu. Zależnie od pory roku, staram się dzieciom przekazywać to, co najlepsze i najzdrowsze.
JAKUB RYPIŃSKI
KUCHARZ
Nazywam się Jakub Rypiński. Wychowałem się w Warszawie i tu ukończyłem szkołę gastronomiczną. Moją pasją od zawsze jest gotowanie, a specjalizuję się w kuchni włoskiej. Od dwóch lat gotuję dla dzieci w Blossom. Jest to ciekawe zajęcie, ale też ogromne wyzwanie i odpowiedzialność. Niemniej jednak gotowanie dla najmłodszych sprawia mi ogromną przyjemność!
ALEKSANDRA ZAGUBIEŃ
PEDAGOG SPECJALNY
Cześć! Mam na imię Ola. Jestem absolwentką pedagogiki specjalnej, a dokładniej specjalności wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z wychowaniem przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Oprócz tego poszerzałam swoje kompetencje na szkoleniach, miedzy innymi, z Dziecięcej Matematyki, Treningu Umiejętności Społecznych czy Pozytywnej Dyscypliny. Obecnie studiuję zaocznie psychologię kliniczną i zdrowia oraz uczestniczę w programie szkoleniowo-stażowym „Vademecum Psychologa Praktyka”.
Towarzyszenie dzieciom od zawsze sprawiało mi radość. Przez około 5 lat prowadziłam gromadę zuchową. Później doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując jako animatorka, wychowawca kolonijny, opiekunka, nauczycielka i terapeutka dzieci w spektrum autyzmu. W przedszkolach pracuję już od około 6 lat.
W pracy z dziećmi priorytetem dla mnie jest budowanie bezpiecznej więzi, dawanie dzieciom przestrzeni do rozwijania empatii i samodzielności oraz uczenie się przez doświadczanie. Praca z dziećmi daje mi szansę na odkrywanie świata na nowo oraz wgląd w siebie. Uważam, że w relacji dziecko – pedagog korzystają i uczą się od siebie obie strony.
W wolnym czasie uwielbiam chodzić do teatru, śpiewać, pogłębiać wiedzę psychologiczną i podziwiać sztukę. Lubię podróżować, szczególnie po krajach skandynawskich.
Adriana Wagner
PSYCHOLOŻKA
Jestem psychologiem, specjalizuje się w pracy z dziećmi i młodzieżą, oraz ich rodzinami i wychowawcami. Na co dzień pracuję w różnych placówkach edukacyjnych: przedszkolach i szkołach różnego szczebla, oraz w gabinecie psychologicznym Perspektywa. Prowadzę warsztaty profilaktyczne, szkolenia rozwojowe, konsultacje i interwencje psychologiczne. Wierzę, że podejście systemowe, współpraca i dialog pozwalają budować wspierające środowisko rozwoju dla każdego człowieka.
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Psychologia (UW) oraz podyplomowe studia pedagogiczne (WSKZ). Obecnie jestem w trakcie 4-letniego szkolenie psychoterapeutycznego w nurcie integratywnym. Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobywałam w Ośrodku Terapeutycznym dla Dzieci przy Wydziale Psychologii UW; w Centrum Innowacyjnej Profilaktyki Epsilon oraz Gabinecie Terapii Dzieci i Młodzieży – Adenium. Mam doświadczenie pracy z dziećmi i rodzinami z różnych kręgów kulturowych (Europa, Zambia, Półwysep Arabski). Zajmuję się również wsparciem i terapią osób rozwijających się w spektrum autyzmu.
Moja praca jest moja pasją, inspiruje mnie człowiek, jego rozwój, zasoby, trudności i indywidualna, niepowtarzalna ścieżka. Po pracy najczęściej ładuje baterię w ruchu, jeśli się da to na świeżym powietrzu. Kocham taniec, śmiech, gorzką czekoladę i wszystko co można wymówić po hiszpańsku.
ALEKSANDRA TOMAŚ
LOGOPEDKA
Jestem Ola. Albo Tola. A ostatnio, nawet i LOGOTOLKA. Pod tą nazwą kryje się mój profil youtubowy z porcją niebanalnych filmików logopedycznych, dzięki którym (info z pewnych źródeł) dzieciaki spędzają produktywne 10 minut w swoim pokoju. Pomysł na taki kanał kiełkował we mnie od jakiegoś czasu. Został stworzony podczas pandemii, by wspomóc rodziców chwilą oddechu, a dzieciakom zapewnić porcję dziennych ćwiczeń logopedycznych. Wkrótce, planuję udostępnić audiobooki z bajkami logopedycznymi dla dzieci.
Jestem dyplomowaną aktorką i logopedką. Na co dzień z sukcesem udaje mi się łączyć te dwie pasje. Mimo iż, przyznam szczerze, gdy rozpoczynałam swoją karierę zawodową, nie śniło mi się nawet, jak wielu barw i inspirujących chwil dostarczy mi taki niecodzienny miks.
Obecnie prowadzę indywidualną i grupową praktykę logopedyczną, i współpracuję z centrum terapii dla dzieci m.in. z autyzmem czy całościowymi zaburzeniami rozwoju. Aktorsko, można mnie zobaczyć na scenie dla dzieci (Teatr Małego Widza w Warszawie) i dla doroślaków (Teatr Me/St).
WIOLETTA JAKUBIEC
NAUCZYCIELKA GRY NA PIANINIE, SKRZYPCACH I UKULELE
Nazywam się Wiola Jakubiec. Od dziecka marzyłam, żeby zostać muzykiem, śpiewałam i tańczyłam, uczyłam się grać na skrzypcach. Jestem absolwentką Szkoły Muzycznej II stopnia w Żywcu. Następnie ukończyłam studia muzykologiczne na Uniwersytecie Wrocławskim. Studiowałam również edukację artystyczną w zakresie sztuki muzycznej na Uniwersytecie Mari Skłodowskiej-Curie w Lublinie. Obecnie doskonalę warsztat instrumentalny w klasie skrzypiec Mateusza Smoczyńskiego na Wydziale Jazzu i Muzyki Estradowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Muzyka jest w centrum mojego życia, ale lubię też przeczytać dobrą książkę lub wybrać się na spacer po lesie. Bliskie są mi malarstwo i fotografia. Zajęcia z gry na skrzypcach i fortepianie prowadzę w przyjaznej atmosferze, indywidualnie podchodzę do każdego ucznia. Staram się przekazać piękno świata muzyki, która może być dobrą
ADRIAN SOBIERAJSKI
NAUCZYCIEL WYCHOWANIA FIZYCZNEGO/ TRENER PIŁKI NOŻNEJ
Jestem absolwentem kierunku wychowania fizycznego na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Obecnie jestem trenerem piłki nożnej w klubie Escola Varsovia, w tym roku ukończyłem kurs UEFA B.
Pracę z dziećmi traktuję jako wyzwanie, ponieważ każde dziecko wymaga innego podejścia.
Lubię kontakty z dziećmi, przekazywanie im swojej pozytywnej energii przez zabawę daje mi ogromną satysfakcję.
Paulina Gaweł
NAUCZYCIELKA TAŃCA
Nazywam się Paulina Gaweł, jestem zawodowa tancerką z najwyższą, międzynarodową klasą taneczną S. Posiadam również międzynarodową legitymację instruktora sportu ze specjalnością taniec. Z tańcem jestem związana od 25 lat, na przestrzeni których wywalczyłam kilkadziesiąt miejsc na podium podczas turniejów rangi ogólnopolskiej i międzynarodowej. Uczestniczyłam w największych i najbardziej prestiżowych turniejach tańca w Polsce i na świecie takich jak Blackpool Dance Festival, UK Open czy Dutch Open Assen. Miałam również przyjemność. wzięcia udziału w licznych pokazach tańca między innymi w projekcie tanecznym w USA inspirowanym Broadwayem. Ukończyłam studia na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie na kierunku Socjologia.
Uczenie dzieci i praca z ludźmi to moja największa pasja, a ogromne pokłady pozytywnej energii pozwalają mi się nią dzielić, zajęcia z dziećmi i dorosłymi prowadzę od 16 lat co jest niewyczerpanym źródłem inspiracji.
Prywatnie kocham psy, podróże, naturę, muzykę, śpiew, wykonuję też makijaże i uczę się gry na perkusji.
LAURA SOMMER-SOBIERAJSKA
NAUCZYCIELKA JOGI
Jestem dyplomowaną instruktorką jogi i rekreacji dla dorosłych (m.in. KRI Research Institute) oraz jogi dla dzieci, muzykoterapii organicznej, a także doktorantką SGH. Ukończyłam szkołę muzyczną w klasie fletu. Zajęcia prowadzę przy użyciu różnorodnych materiałów oraz instrumentów archaicznych i klasycznych: gong wietrzny i Tam Tam, misy tybetańskie, dzwonki Koshi, flety. Prywatnie jestem mamą trójki dzieci, z którymi wspólnie doświadczam pozytywnych efektów uważności i świadomości ciała i emocji. Moją wielką pasją jest praca muzyko- i kinezyterapeutyczna, a doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam, prowadząc zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci w przedszkolu (Musical English). Jestem entuzjastką innowacji w edukacji i w tej tematyce przygotowuję obecnie rozprawę doktorską. Kocham góry, sport, w tym kolarstwo szosowe, oraz śpiew
WOJCIECH JEŻ
TRENER SZTUK WALKI
Od 20 lat prowadzę Szkołę Sztuk Walki „Yawara”. Z wykształcenia jestem pedagogiem, filologiem klasycznym, trenerem i instruktorem sportu. Prowadzę zajęcia z ludźmi w każdej grupie wiekowej, jednak największą frajdę dają mi treningi z najmłodszymi. Gdy 20 lat temu zaczynałem pracę w warszawskich przedszkolach, miałem trudne zadanie, ponieważ nikt przed mną jeszcze nie prowadził zajęć dla tak małych dzieci. Nie było programów, książek i trenerów, których można byłoby podpatrzeć – wszystko wtedy robiłem na wyczucie i intuicję. WARTO BYŁO!
Dziś, pomimo doświadczenia, ciągle czuję, że jest to praca wysoce kreatywna, która daje mi ogromną satysfakcję. Jako trener judo/ju-jitsu, skupiam się przede wszystkim na konkretnym dziecku i jego potrzebach, na drugim miejscu dopiero stawiam techniczne aspekty sztuki.
W chwilach wolnych trochę tańczę, prowadzę zajęcia z ruchu scenicznego dla aktorów, czytam książki i chętnie odwiedzam spacerowo podwarszawskie lasy.